Razgovarali smo sa Mirjanom Kitić, direktorkom prodaje u premijum coworking prostoru The Place koji se nalazi na Novom Beogradu i koji je doneo novu dimenziju poslovanja u ovu industriju.
Šta je The Place?The Place je premijum coworking koncept koji se nalazi u poslovnoj zgradi A klase i prostire se na 4.000 kvadratnih metara poslovnog prostora organizovanog u 70 kancelarija, 20 sala za sastanke i sa izuzetno komfornom zajedničkom zonom koja je na raspolaganju svim korisnicima prostora.
The Place je coworking prostor koji je pre lansiranja svog koncepta sagledao sve nedostatke coworking biznisa u Srbiji i fokusirali smo se na rešavanje specifičnih potreba koje imaju korisnici coworking prostora. Posebno smo ponosni na činjenicu da naš koncept prepoznaju inostrane kompanije koje tek počinju svoj biznis u Srbiji, pa tako nekada imamo situaciju da se kancelarije praktično zakupljuju bez posete prostoru, a na bazi informacija koje razmenimo sa klijentima širom sveta.
Šta je bio najveći izazov?Jedan od najvećih izazova bilo je obezbediti prostor koji zakupcima nudi osećaj da se nalaze u svojoj privatnoj kancelariji, a da istovremeno uživaju u svim benefitima zajedničkih sadržaja koje nudimo i time ostvaruju značajne uštede u troškovima za kancelarijski prostor. Tako na primer, našim zakupcima, pored uobičajenih usluga, u cenu je uključeno i osveženje, kako za njih tako i za njihove posetioce, zatim upotreba sala za sastanke, štampanje, besplatne kartice za pristup, a rešen je i problem parkiranja sa 80 garažnih parking mesta koja se mogu koristiti stalno ili povremeno. Osim toga, pomažemo pri organizaciji različitih događaja, poseta iz inostranstva i drugih poslovnih aktivnosti naših korisnika, uz vrhunski nivo higijene koji naši klijenti posebno cene.
Potvrdu kvaliteta naših usluga dobili smo krajem ove godine kada su svi zakupci koji već koriste naš prostor i usluge, potvrdili produžetak saradnje. To nam je dalo podstrek da proširimo kapacitete i uvedemo nove sadržaje. U novom prostoru ćemo od februara 2025.godine, pored standardnih privatnih kancelarija, otvoriti deo prostora namenjen open space konceptu u kome će moći da se zakupe pojedinačni stolovi na mesečnoj bazi. Imaćemo dodatnih 10 sala za sastanke različitih struktura, a pored tihih zona, biblioteka i terasa dodajemo prostoriju sa zabavnim sadržajima kao što su: bilijar, stoni fudbal, konzole za igru i sl.
Takođe, veoma nas raduje informacija koju dobijamo od klijenata da, od preseljenja u The Place, sve više njihovih kolega radi iz kancelarija i tome daje prednost u odnosu na rad od kuće.
Smatramo da je izgradnja, negovanje i održavanje snažnih odnosa sa klijentima osnova dugoročnog uspeha.
Šta je po Vama ključ uspeha coworking biznisa u Srbiji poslednjih godina?Kao dugogodišnji broker, prepoznajem da ovaj tržišni momenat sa sobom nosi izazove za kompanije manje i srednje veličine da nađu adekvatne prostore u poslovnim zgradama A klase.
Takođe, kod klasičnog zakupa javljaju se problemi oko izdavanja bankarskih garancija za novoosnovane kompanije, kao i nemogućnost promene veličine prostora tokom trajanja petogodišnjeg ugovora.
Dalje, tokom zapošljavanja prvih članova tima, jako je bitno biti u reprezentativnom prostoru koji će budućim zaposlenima reflektovati ozbiljnost biznisa kome se pridružuju.
Klijenti sa ovakvim izazovima prepoznali su naš koncept jer The Place nudi sigurnost, tehničku opremljenost i ekskluzivnost kakvu bi verovatno svaka kompanija poželela za svoje zaposlene, a opet bez rizičnih dugoročnih obavezivanja.
Kroz ovaj razgovor, uspeli smo da saznamo da The Place svakodnevno koristi dvadesetak domaćih i stranih kompanija, veliki broj kompanija koje povremeno koriste konferencijske sale za radionice, link weeks, seminare, periodične sastanke menadžmenta i sastanke sa klijentima. Pored toga, značajan broj kompanija je odlučio da kroz uslugu virtuelne kancelarije registruje sedište svoje firme na ovoj prestižnoj adresi i time obezbedi punu administrativnu podršku The Place tima.
Mirjana ističe i sledećeNaše viđenje premijum coworking koncepta je pre svega posvećenost našeg tima i personalizovani pristup svakom klijentu. Pored toga, kvalitet naše usluge je podignut na najviši nivo, počevši od samih radnih mesta sa visinski podesivim stolovima i udobnim ergonomskim stolicama, veličine prostora, broja i rasporeda zajedničkih prostorija, parking mesta i potpune transparentnosti po pitanju dodatnih troškova. Na kraju, sama lokacija i zgrada u kojoj se prostor nalazi daju konceptu atribut “premijum”.
Mi volimo da kažemo da kod nas ništa nije nemoguće ukoliko smo blagovremeno upoznati sa planovima i potrebama naših zakupaca. Mi smo mala kompanija i fleksibilni smo što se tiče procedura i pristupa poslovanju.
Otkrivši nam više o budućim poslovnim planovima za The Place coworkinga, Mirjana kaže da su planovi za naredni period usmereni na dalji rast bez kompromitovanja kvaliteta usluge i na zadovoljstvo samih klijenata.