Uzmite, na primer, London. Samo u proteklih godinu dana, lokacije za fleksibilan rad su doživele neverovatan porast od 42%, a izgradilo se preko stotinu novih poslovnih centara – i ovo je samo vrh ledenog brega. Dalje, Moskva najavljuje pokretanje petnaest velikih coworking projekata u 2019. godini koji će obuhvatati 46 000m2 novog fleksibilnog radnog prostora.
Potražnja za modernim kancelarijama nije ništa manja U Centralnoj-Istočnoj Evropi. Visoka potražnja dalje pokreće snažnu razvojnu aktivnost sa oko šest miliona kvadratnih metara poslovnog prostora koji će biti završeni u naredne tri godine, što će ukupnu kvadratutu modernog kancelarijskog prostora u regionu podići na 21.1 miliona kvadrata.
Ovi podaci nas dovode do godišnje stope rasta od skoro 9%, što znači da će, u bliskoj budućnosti, izazov biti da se zakupci zadrže te vlasnici nekretnina trebaju da se fokusiraju na zadovoljstvo i komfort zakupaca.
Ključ uspeha je rad na izgradnji odnosa i komunikacije sa zakupcima i upravo to je izazov gde nam tehnologija pruža idealna rešenja u vidu digitalnog iskustva usmerenom ka potrošaču tj. Zakupcu.
Bilo velike ili male firme, svi igrači na tržištu nekretnina mogu da se obezbede i na vreme osiguraju svoje objekte za potrebe potrošača. U medjuvremenu, FLEXIBILITY tj. Fleksibilnost je i dalje ona reč koja drma industriju i koja je zapravo i srž svih več postojećih a i nadolazećih promena. Upravo oni koji razumeju trendove će opstati i prevladati.
Mobilne aplikacije kao alat za odnos sa klijentima
Tehnološke inovacije menjanju celu sliku i stvarnost u industriji nekretnina. Veliki broj inovativnih rešenja stavljaju u fokus zakupce, u slučaju kancelarijskih zgrada ili želje i očekivanja klijenata u resi tj. Stambenom sektoru. Aplikacije igraju bitnu ulogu i ekstenzivno se koriste u svrhe marketinga i promocija. Njihov primarni cilj je da privuku i angažuju ali i zadrže pažnju korisnika, i ukoliko to uspešno rade mogu se slobodno nazvati alatkom koja ima neprocenjivu vrednost za zakupce ali i vlasnike nekretnina.
Idealni scenario je da centralizujete sve potrebe u jednu aplikaciju, od usluga u zgradi do gradjenja zajednice u zgradi ali i oko nje. Open-platform tehnologija omogućava korisnicima praktično sve. Zahvaljujući tehnologiji firme i kompanije širom sveta mogu biti digitalno povezane bez obzira na grad ili zemlju u kojoj posluju. Na kraju, važno je pomenuti da će mladi radnici koji pripadaju generaciji Z i milenijalcima, i koji se oslanjaju na pametne telefone u praktično svakoj životnoj situaciji, činiti preko 60% globalne radne snage do 2021. godine.
U svetu nekretnina, glavna misija je zadovoljstvo klijenata i zadržavanje istih. To je jedni način da prihodi rastu.