Već više od 15 godina, mnoge kompanije implementiraju pet-friendly politiku, integrirajući brigu o kućnim ljubimcima u svoju osnovnu kulturu. Povodom globalnog dana "povedite svog psa na posao," koji se obeležava 21. juna, dostupan je sveobuhvatan vodič i alati koji pomažu kompanijama, institucijama i organizacijama da stvore kvalitetno radno okruženje u kojem su ljubimci dobrodošli. Dokument se fokusira na jasne smjernice, specifične predloge i primere za bolje upravljanje pet-friendly kancelarijom.

Istraživanja pokazuju da kućni ljubimci donose dobrobiti za fizičko i mentalno zdravlje ljudi svih uzrasta, pomažući u sprečavanju usamljenosti i izolacije. Takođe, devet od deset vlasnika pasa koji su doveli svoje pse na posao izjavljuje da njihovo prisustvo poboljšava sreću, smanjuje stres i anksioznost i povećava zadovoljstvo dolaska na radno mesto.

Evo nekoliko saveta kako kompanije mogu stvoriti radno okruženje koje je sigurno i prijatno za kućne ljubimce i njihove vlasnike:

Uključiti (i ubediti) upravu: Ključna faza pokretanja programa pet-friendly kancelarije je dobijanje odobrenja od uprave kompanije. Potrebno je biti sposoban pokazati očekivane prednosti programa za organizaciju i zaposlene.

Formirati mali tim zadužen za kreiranje pet-friendly politike: Neophodno je osigurati da radni tim uključuje ljude - i naklonjene i nenaklonjene prisutnosti ljubimaca na radnom mestu - iz različitih delova organizacije kako bi se osigurale sve potrebe.

Uspostaviti pet-friendly politiku: Uspeh programa zavisi od prihvatanja jasnih smjernica o ponašanju i odgovornostima svih uključenih. Politika za ljubimce treba da uključuje:

Zahtjeve za ljubimce: Životinje moraju biti uredno vakcinisane, bez zaraznih bolesti ili parazita, čiste i dobro negovane, naviknute na čistoću, poslušne, dobro socijalizovane i mikročipovane. Odgovornosti vlasnika: Vlasnici moraju biti 100% odgovorni za ponašanje, dobrobit, higijenu i sreću svojih ljubimaca tokom boravka u kancelariji, osiguravajući da njihovo prisustvo ne ometa udobnost ili sposobnost drugih zaposlenih da obavljaju svoj posao.

Komunicirati program interno (i eksterno): Interna komunikacija programa pet-friendly kancelarije, od planiranja do implementacije, ključna je za uključivanje svih zaposlenih. To uključuje širenje logističkih aspekata, kao i informacija koje podstiču entuzijazam. Kada praksa bude ustaljena, može se razmotriti mogućnost razvoja spoljnog komunikacijskog plana za podršku vidljivosti projekta van kompanije.

Stvaranje "Boljeg sveta za ljubimce" podrazumeva prilagođavanje radnih mesta potrebama naših četvoronožnih prijatelja. Dokazano je da prisustvo ljubimaca u kancelariji donosi konkretne prednosti za kompanije i zaposlene. Deljenjem stručnosti razvijene tokom godina, kompanije mogu postići visoke standarde za pet-friendly kancelarije, osiguravajući da svi mogu bezbedno i odgovorno uživati u prisustvu svojih ljubimaca.