Predstavite nam ukratko svoju tvrtku?

Zonin 3D World počeo je sa probnim radom 2018. godine. Nakon istraživanja šta bi bilo dobro na našem tržištu, odnosno šta nedostaje našem marketingu, a ugledajući se na marketing Kanade i Amerike, zaključili smo da je 3D snimanje pravi izbor. Naručili smo opremu, napravili saradnju sa američkom kompanijom za 3D virtuelna snimanja Matterport i krenuli. Tada je počelo ubedjivanje našeg tržišta da obične fotografije i video jesu sjajan vid marketinga, ali pojavilo se nešto novo što omogućava klijentima mnogo bolje i preciznije sagledavanje prostora. To ne mora biti vezano samo za nekretnine, hotele i hostele, može biti za svakoga ko želi da pokaže svoj prostor korisnicima, može biti i kafić, restoran, salon, škola itd… Postavljanje 3D prostora na sajt je izrazito lako, prekopira se link koji naš klijent dobije od nas, ili embed i prostor je spreman za gledanje. Posle uspešno obavljenih par poslova Zonin 3D World je otvoren i zvanično počeo sa radom početkom januara 2019. godine.

Koji su glavni benifiti vlasnika nekretnina ako se odluči snimiti svoj prostor 360?

3D virtuelna snimanja Matterportovom Pro 2 kamerom su u suštini mnogo bolja od običnog 360 stepeni snimanja. Kamerom se prodje kroz prostor, a zatim se taj materijal obradi i izbacuje u 4K rezoluciji, takodje fotografije koje se mogu izvući iz samog snimka su 4K. Pored svega dobije se pregled prostora iz ptičije perspektive gde se jasno vidi gde je koja prostorija, a i dollhouse view ( pogled sa strane ) gde korisnici mogu prostor okretati kako žele i iz svakog ugla ga sagledati. Ukoliko ih mrzi da klikću i da se kreću kroz prostor, a i za one koji su manje iskusni ili neiskusni u korišćenju kompjutera, tableta ili telefona, postoji i play dugme koje će pokrenuti kameru samu da se kreće kroz prostor i na taj način sagledati sadržaj. Dakle prilagodjeno je za svakog korisnika. Ima mnogo benefita vlasnika nekretnina, odnosno svakoga ko želi svoj prostor da prikaže na ovaj način. U svetu 3D snimanje se najviše koristi za predstavljanje nekretnina jer kupac ne mora da ide u stan ili već neki prostor koji se prodaje ili iznajmljuje da bi ga sagledao na način kao da je tamo. Ovako štede vreme i sebi, a i kupcu, pritom će privući ozbiljnije zainteresovanu klijantelu. Potencijalni kupac može da poseti unutrašnjost kuće otkrivajući tačno svaki ugao prostora kroz koji prolazi. Pruža veliku prednost da bilo koja osoba vidi nekretnine sa bilo kog mesta u svetu, a da ne mora da putuje, a takodje olakšava prodavcu da što većem broju kupaca pokaže nekretninu u isto vreme. Takodje oglasi sa virtuelnom turom su mnogo posećeniji od običnih, zanimljiviji, a i njihov sajt će biti upečatljiviji sa takvom vrstom prezentacije.

Kako se VR tehnologija može primjeniti u sektoru nekretnina?

Naša tehnologija snimanja 3D virtuelne stvarnosti vam bukvalno dozvoljava da se prošetate kroz prostor samo klikom na krugove ili u pravcu u kom želite da idete. Svako ko poseti taj VR prostor imaće osećaj kao da je tamo. Zasigurno će privući više klijenata, čak i one koji dolaze iz inostranstva. Ovo je fantastična marketing alatka koja je potrebna da biste ostali u koraku sa današnjim  standardima, pa korisnik može da vidi i oseti prostor i pre nego što ga doživi uživo. Virtuelna realnost nudi drugačije uglove posmatranja prostora. Možete ga pregledati iz bilo kog mogućeg ugla  i imati ideju vašeg celokupnog prostora u slučaju da u budućnosti želite nešto da promenite u njemu ili renovirate. Ukoliko imate i VR naočare doživljaj da ste stvano u prostoru biće još jači i veći. 

Razgovarali smo i sa Bojanom Hohnjec iz „Scandinavian Design Center“ vrlo dobro znamo da stresna i bučna radna okruženja ne dozvoljavaju zaposlenima da rastu, razvijaju se i budu uspešni. Prepoznali smo da postoji velika potreba za inovativnim i funkcionalnim rešenjima koja podržavaju nove načine rada. Samo ono radno okruženje u kome su zaposleni na prvom mestu može da privuče najbolje ljude i da na najbolji mogući način predstavi poslovni duh kompanije i kompanijski brend.

Boje u radnom prostoru i kreativnost zaposlenika?

Nauka o tome kako boje utiču na nas stara je najmanje 200 godina. U svakom slučaju, to je bilo kada je autor i prirodnjak Johann Volfgang von Goethe objavio svoje temeljno delo o psihologiji boja.

Prema većini istraživača nauke o bojama, naša percepcija boja nalazi se u takozvanom limbičkom mozgu, odnosno u najprimitivnijem delu našeg mozga. To znači da je naše iskustvo boja blisko povezano sa našim osećanjima i našom podsvešću.

Sve ovo znači da je vredno uzeti psihologiju boja vrlo ozbiljno. Boje svakodnevno utiče na nas - kako se osećamo, kako se ponašamo prema drugima i sebi i koliko smo dobro usredsređeni na zadatak koji uspevamo da budemo.

Postoje četiri osnovne boje koje najviše utiču na nas i koje deluju kao emocionalni kompas, a to su zelena, žuta, crvena i plava. Često se dele na tople (crvena, narandžasta i žuta) i hladne boje (jorgovan, plava i zelena). Njihova različita svojstva izazivaju specifična osećanja u nama i doprinose stvaranju posebne atmosfere u sobama i drugim okruženjima. Što se tiče enterijera, zanimljivo je da hladna boja subjektivno povećava veličinu područja, dok topla boja čini da izgleda manje. Topla boja takođe stvara osećaj dobrodošlice, dok hladna boja stvara suprotan doživljaj.

Zelena je skladna boja koja često simbolizuje prirodu i koju povezujemo sa zdravljem, mladošću, sigurnošću i ekološkom svešću. Zelena je najlakša za oči i naša je preferirana boja. Zelena površina stvara harmoniju, a umorne oči se najbolje osećaju dok se odmaraju na zelenoj. Imajući umirujuće i osvežavajuće dejstvo, stvara ravnotežu. Boja pogodna za sve prostore.

Žuta je univerzalni solarni simbol koji često povezujemo sa optimizmom, radošću i energijom. To je boja koja privlači našu pažnju i za koju se kaže da izoštrava naše pamćenje i razmišljanje, pa je dobra boja za upotrebu na radnom mestu, jer je žuta često povezana sa intelektom. Žuta se takođe može iskoristiti u prostorijama za sastanke za kreativne sesije ili razmišljanje jer je to boja koja navodi ljude na razgovor.

Crvena je boja koja brzo privlači našu pažnju i čini da nam srce kuca malo brže. To je boja koju prvo vidimo i poslednju zaboravimo. Crvena označava energiju i strast, moć i silu, ali bi je trebalo koristiti s odgovarajućom umerenošću u ljudskom okruženju, jer takođe može izazvati bes i paniku. Mora se voditi računa o količini upotrijebljene crvene boje, jer ova boja može lako preuzeti i postati dominantna u prostoriji.

Plave nijanse stvaraju osećaj smirenosti, mira i tišine. Plava ima umirujuće dejstvo i navodi misli na odmor i opuštanje. To je boja koja nam omogućava da mirnije dišemo i ređe trepćemo. Veruje se da smo produktivniji u plavim sobama jer plava izaziva osećaj smirenosti. Na kraju krajeva, lakše se fokusiramo kada smo opušteni, a to povećava našu produktivnost. Dakle, plava može biti dobar izbor u prostorijama za sastanke ili na mestima koja su dizajnirana za održavanje radionica i generisanje ideja.

Psihologija prostora je važna za svaki kancelarijski prostor. Prema vašem stučnom mišljenju, na što najviše treba obratiti pozornost kada govorimo o uređenju kancelarije?

U Scandinavian design centru se o tome veoma vodi računa  prilikom opremanja radnih prostora. Kao odgovor na pitanje o psihologiji prostora javlja se samo jedna reč-ergonomija. Ergonomija  je direktno povezana sa psihom zaposlenog.  Naša ergonomska rešenja zasnovana su na skandinavskom kvalitetu i fokusirana su na stvaranje okruženja koje motivišu i podstiču produktivnost.

Preporučujemo kancelarije zasnovane na aktivnostima:

Ljudsko telo predodređeno je za kretanje. Ukoliko mu je to uskraćeno, dolazi do niza negativnih posledica. Usvajanje novih, flexibilnih principa u pristupu radnom prostoru omogućava da se radni zadaci obavljaju na više različitih mesta što obezbeđuje pokretljivost zaposlenih u toku radnog dana. Kancelarija zasnovana na aktivnostima ima za cilj da pronađe alternative tradicionalnom shvatanju radnog prostora koji je ograničen na statične elemente -stolica, sto, kompjuter.

Boje

One utiču na naše raspoloženje i osećanja. Za neke ljude boje mogu čak uticati na njihovu percepciju sobne temperature. Boje izazivaju emocionalni odgovor jer prenose talasne dužine koje izazivaju promene hormona u našem telu. Izbor pravih boja za vaš radni prostor može imati veliki uticaj na dobrobit radnika i produktivnost. Siva, bež ili bela radna mesta povezana su sa depresijom, ali svetlije boje mogu povećati motivaciju. Najbolje radno okruženje efikasno kombinuje boje. Način na koji ljudi percipiraju boje zavisi od njihove kulture i iskustva, ali generalno, zelena je dobra za produktivnost, plava za kreativnost, crvena za pažnju i žuta za donošenje odluka.

Buka

Buka je normalan deo posla, ali su preveliki nivoi buke identifikovani kao veliki problem u produktivnosti. Buka utiče na našu koncentraciju, nivo stresa i našu sposobnost kreativnog razmišljanja. Smetnje i ometanja izazivaju frustracije, blagostanje i  produktivnost trpe. Ekrani i akustične pločice mogu pomoći u smanjenju nivoa buke i  mogu pružiti zaposlenima miran prostor unutar prometnih područja. Bučan nameštaj često je glavni izvor ometanja - potražite dizajne koji su lagani i tihi za kretanje. U nekim situacijama opuštajući zvukovi ili muzika mogu povećati produktivnost, pa razmislite i o pozitivnom potencijalu zvuka u vašem radnom prostoru.